PitaPata Dog tickers

17 czerwca 2009

Makaroniki kawowe

Dziś będzie miał miejsce mój ostatni dzień pracy z kawą. Smutno mi z tego powodu, bo tak bardzo lubię ten fantastyczny zapach świeżo mielonej kawy, a praca baristy odpowiadała mi jak żadna inna. Niestety, w życiu tak właśnie jest, że coś się kończy, a coś zaczyna...

Na osłodzenie sobie tych chwil zaraz zrobię makaroniki kawowe.Przepis na nie wygrzebałam w książce "Świat kawy" Jacki Baxter- swoja drogą godna uwagi książka (-jak wszystkie inne o tematyce kawy)
Żeby nie być samolubem, to podzielę się z Wami tym przepisem, może ktoś, tak jak ja się skusi i upiecze sobie takie cudeńka. A oto :


Składniki:
-papier ryżowy (cienki i jadalny)- moim skromnym zdaniem zbędny, ale w przepisie jest
-100 g mielonych migdałów
-150 g cukru
-2 białka jaj
-15 g mąki kukurydzianej
-1,2 ml esencji waniliowej
-15 ml esencji kawowej

Przygotowanie:
1. Wyłożyć papierem ryżowym blachy do pieczenia. Zostawić na później jedną łyżkę białka, a resztę dokładnie ubić z mielonymi migdałami i z cukrem. Stale ubijając dodać mąkę kukurydzianą i esencje waniliowa i kawową.
2. Tak przygotowana masę na makaroniki, formować w krążki na papierze ryżowym. każdy krążek posmarować białkiem.
3. Piec 15 min na kolor jasnobrązowy, aż urosną i lekko popękają.
4. Obciąć papier wokół każdego makaronika i ułożyć na ażurowej podstawce. Pozostawić do ostygnięcia.
Smacznego!



PS. A to link na inny przepis tez z makaronikami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz